One love only one love to hold and to give

00.47 är klockan och inte förrän nu jag kommer på att jag missat Ack Värmland denn fredag med och får avsluta även denna fredag som sagt, med att se det på tv4 play. Tack jössenamn för tv4 play då. 
 
Mitt i en tornado är jag. Men det lättade på trycket idag när vi träffade Gabriel. En trött och sliten sådan men han kom i form någorlunda sådär men vart så himla trött precis innan vi skulle dra hemmåt men det blev så bra ändå. Nöjda både Kelwin och mamma att få träffa honom. Underbara lilla barn. Lilla killen som börjar bli så hemskt stor och klok. Han far med vinden upp. Vart den väljer att sätta honom i världen till slut kommer bli riktigt spännande att följa. Vart universums planer ligger för herr Gabriel Lukas Larsson. Det livet som ligger framför fötterna på honom är jag nästan helt pricksäker på att han kommer vilja använda till fullo. Hans potential för många saker utvecklas snabbt. Jag är tursam som har en sån grabb med intresse för så mkt här i livet och ändå bara hunnit till siffran 6 i ålder. Det finns ingen återvändo, inte nån mer chans, att bygga upp återigen. Det är nu eller aldrig. Detta lopp detta tåg. Vi kör!
 
Jag vill inte tänka på att jag ska ha förlorat dig nu.. Jag hoppas du förstår att jag kommer finnas kvar som din stöddämpare om du behöver det. Jag kan ändra form. Jag kan vara vad du än behöver. Jag bryr mig. Jag önskar inget annat än det goda av livet till dig. Till oss båda. Faktiskt. Att bromsa det tåg vi satt på var nog bättre än att låta det bara fortsätta i den hastighet och bara blunda och hoppas att det skulle hinn stanna innan det small. Jag har inte råd att ta dessa risker längre. Det dybarste i mitt liv som jag alltid kommer sätta först, mina barn, skulle var det första som ryker och denna gång skulle jag inte ha nån chans att bevisa motsatsen igen. Du är i samma veva. Du behöver samma skjuts bort. Up and away. Vifta med vingarna ända tills du lyfter. Du kan jag vet att du kan. Du har alla grunder i världen till att få hjälp upp i starten. Du måste bara dra i rätt ände denna gång. Så du inte faller i backen lika fort igen. Ta vara på det. Kämpa kämpa kämpa. Kämpa för det som du vinner i slutändn kommer det vara värt mödan för som du är i sällskap med nu. Du tror nog inte på mig. Du tycker inte så just nu för det känns hopplöst. Men om det bara har börjat röra på sig lite.. nån milimeter bara... så är det i alla fall igång.. nästa gång rör det sig 1 cm istället. Sen 5 cm.. sen en hel meter.. bara du vet vilka snören du måste dra i och i vilken ordning... så inte det ena faller och gör mos av ngt annat... Livet är helt upp och ner. Men upp och ner kan oxå funka. Allt är anpassbart! Speciellt våra barn. 
Att lära oss älska oss själva innan vi kan låta nån annan göra det eller kunna dela med oss av den kärleken är en fördel. Om jag inte vet hur mycket kärlek jag har för min egna självkänsla och mitt egna självmedvetenhet vet jag inte riktigt vad det är jg ska dela med mig av. Eller öppna mig för någon annan att låta mig själv älskas för. Vad är det då för vits med det hela? 
 
01.19.. NU äre dags för Mia på tv4 play :)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

agnieszka

Mitt i kaoset men det är så jag driver det

RSS 2.0