En klippa!

Igår kväll vid 22 klarade jag inte mer, fick panik och var inte långt ifrån att börja grina själv =P
Gabriel höll igång verkligen hela dagen, sov som mest 2 timmar kanske, resten av dagen ägnades åt att skrika, skrika och skrika. ALLT var fel, inget man gjorde hjälpte, testade allt! Han kom aldrig till ro, stackaren. Han hade sovit hela  natten vilket han inte gjort ngn gång förr så han var tvungen att ta igen allt på dagen. Ont i magen verkade han inte heller ha, han bara skrek. Kanske stress? Han märkte väl av att jag till slut oxå blev irriterad och stressad och till slut väldigt ledsen för jag inte kunde hjälpa han =( så det blev inte bättre under kvällen heller när jag trodde att han faktiskt skulle somna. Så jag drar fram mobilen och skickar iväg ett sms till Jonas mamma, som ringde upp och efter en liten stund kom hon hit! Vi pratade, hon hjälpte mig att få honom att slappna av och sen att somna, TACK!! Hon kan ju det där med bebisar med tanke på hennes arbete och allt sånt så hon vet ju vad hon gör, så till slut somnade han. Och sov som vanligt på natten sen, vaknade när han ville ha mat och somnade sen igen. Allvarligt, hon är en klippa den kvinnan! Haha =) vad skulle jag ha gjort utan henne? Visste att hon skulle kunna hjälpa mig oså, men det va rätt sent och hon skulle jobba idag, men ändå kom hon hit och hjälpte mig. Och idag skulle hon fixa nån sorts av nässprej som tydligen finns så mjölken i brösten rinner till mer och lättare. För den rinner till mkt sämre när det är mkt stress och sånt runt omkring en och man aldrig får riktigt slappna av. Plus att jag äter rätt dåligt med, så det skulle hon komma med sen. Underbaaart =)

Men nu sover han. Hoppas han kan göra det en stund till. Mamma kommer sen =D
Ska passa på att städa då! Så kan hon kolla till Gabriel. Sen blire att laga mat och mumsa paj! hihi.
För mat kunde jag knappt äta igår heller, fick äta i snabba omgångar. Jag hade kycklingvingar i ungnen, när dom var klara åt jag kanske en timma senare, ris och det kunde jag inte fixa iordning heller, gick ju inte! =P kunde inte gå ifrån han mer är 5 min knappt, usch så jobbigt. Men men.. Hoppas det inte händer igen, eller på ett tag i alla fall. Man mår inte bra att sånt, och bebisen mår speciellt inte mkt bättre av det heller. Stackaren kunde knappt andas ordentligt när han somnade efter allt skrik. Usch =(

Mkt det blev idag då, hihu.

Puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

agnieszka

Mitt i kaoset men det är så jag driver det

RSS 2.0