termometsräddningen

Celwin har ju bajsstrejkat :P häromdagen bajsade han inte på hela dagen, då på natten fylldes en hel bajsblöja med massa bajs, tog väl igen för hela dagen, haha. Men sen dagen efter så bajsade han inte igen och inte på hela natten, så igår tog vi till med termometern och hjälpte till lite så han skulle få ut bajset och det funkade, kom massor! Har fått göra så några ggr nu så han kan bajsa, vet inte vad det är med hans mage nu, han trycker och trycker vissa ggr men det kmr bara pruttar men inget bajs. Men känns ju smått drygt att behöva göra så varje gång, sen vet man ju inte säkert alla ggr om det verkligen ÄR att han är bajsnödig men att han inte får ut ngt i blöjan och då äre ju lite dumt att stoppa upp termomtern i rumpan på honom om det egentligen inte behövs :P stackars lilla kraken, inte lätt att vara så liten.


Igår ialla fall var jag iväg och fikade med Mathilda, Miriam och Jenny :) och så dom små oxå då såklart. Efter det gick Miriam och jag och träffade Nettan och lilla Josephine (tror jag dom stavar till hennes namn), Isabella var ju på dagis så hon kom bara med den minsta, hehe var lite ovant att se henne med bara en ^^. Sen  så knatade vi hem till mig. Trevligt trevligt. Resten av dagen hände det inte ett skit. Lagade mat oså bara.

Idag ska vi vi på bio :D gud vad mysigt. Ska käka lite innan oså och mamma ska komma och passa lille Celwin for the first time, hehe. Jag är nervös :O inte för att jag har nått att vara nervös för men känns lite skumt, precis som när vi skulle lämna bort Gabriel första gången. Timmarna innan han skulle iväg till sin mormor var inte roliga, fy vilken ångest jag fick. Men han skulle vara borta hela natten och nu ska Celwin och hans mormor ändå bara vara hemma hos oss i några timmar tills vi kommer hem igen. Äsch, det kommer gå bra. Hoppas jag kan slappna av lite när vi e inne i stan oså bara. Bever och Maria ska ju oxå med så dom har oxå fixat barnvakt. :)

Nä lunchdags här snart. Celwin har somnat lilla mysungen. Mammas lilla kille!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

agnieszka

Mitt i kaoset men det är så jag driver det

RSS 2.0