tidsfördriv

Jag måste ju sitta uppe en stund till eftersom flaskorna jag gör iordning till Celwin måste svalna innan jag ställer in dom i kylen. Suck. Jag är trött! Men hittade ngt att fördriva lite tid med samtidigt som jag kollar på Sons of anarchy. Woppi!

Namn: Agnieszka Trochim

Ålder: 22

Civilstatus: Sambo med min Jonas.

Bor: Hallsberg

Familj: Nu är vi en stor familj :D typish. Jag, Jonas och vår gemensamma lilla Celwin på 2 månader. Och sen min 2 åriga Gabriel som är här hos oss varannan vecka. Då äre full fart, vi älskart! Its me and my boys.

Sen har både jag och Jonas väldigt bra kontakt med våra föräldrar och dom kommer även mycket bra överens med varandra, så vi har blivit en stor sammansatt familj. Men så blir det ju många ggr. :)

Skolor: Lågstadiet gick jag på Stocksäterskolan här i hallsberg. Sen blev det ungefär ett halvår på den mest genomruttna skolan Folkasbo i Pålsboda eftersom vi flyttade dit. Men trivdes inge bra alls, vi hade en ännu mer genomrutten lärare som praktiskt taget alla hatade i klassen och det var kaos varje dag så jag böt tillbaka till Stocksäter. Sen blev det Transtenskolan här i hallsberg när 7an började. Efter 9an var det dags för gymnasiet som jag gick på i Kumla. Hotell och restaurangprogrammet. Och 2 år efter studenten började jag plugga på Omvårdnadsprogrammet på vuxenutbildningen i 1,5 år. Blev klar i december 2010. Funderar på att fortsätta plugga lite senare inom samma område. Psykiatri och Socialt behandlingsarbete.

Jobb: Jag har knappt hunnit jobba något! Har blivit sommarjobb på HSB i askersund en sommar, en annan sommar på Kullängen. Och efter studenten ville jag vara ledig och fri ett litet tag :P sen jobbade jag på VM Media några månader. Men usch, det var inget för mig! Sen har jag varit mammaledig och nu mammaledig igen. Att vara mamma är mitt jobb. :P

Intressen: Ärligt? Jag har inga vettiga intressen what so ever! ^^ det känns ju bra. Mina barn är mina intressen. Att träffa andra vänner som oxå har barn har blivit ett intresse :P

Goda egenskaper: jag gillar att ha det någolunda ordningssamt runt mig, inte ngt pedantiskt eller så, men jag tycker det är bra att man lär sina barn från tidig ålder att städa är viktigt. Att hålla ordning efter sig så det följer med en hela livet. Sen vet jag inte, det är en sån fråga man får fråga nån annan. Jag vet ju bara vad jag själv tycker är bra med mig själv, men det är ju inte säkert alla andra delar samma mening ;D

Dåliga egenskaper: Hahahaha... Ett väldigt pendlande humör! Lyckas stänga av mkt känslor många ggr. Bygger upp mina små murar då och då... kanske inte alls så roligt för den som just då står mig närmast. Men det är något jag får jobba på. Jag har knappt ngt tålamod och det är inte alls bra när man har en trotsig 2 årig! :D men det går ändå. Jag vill att saker händer på en gång när jag väl kommer på ngt. Jag är inte sparsam men ändå kan jag bli väldigt snål när det kmr till att handla ngt? ^^ Lista kan säkert göras längre... xD

Lyckligaste minne: Enkelt. Gabriels födelse. När Jonas och jag blev tillsammans. Celwins födelse. Och sommaren 2009. Hela den sommaren var så totalt underbar rakt genom.

Värsta minne: Finns mycket. Inget jag vill tänka tillbaka till.

Bästa känslan: Att vara mamma till mina två pojkar. När man tittar på dom, så vet man att det inte finns ngn alls därute som behöver en mer än just dom två små pojkarna.

Värsta känslan: Ångest. Ångest av alla slag. Fyfan

Favorit bok:Läser inte böcker knappt längre. Hinner inte.

Favoritfilm: Herregud, så många filmer som man sett! Ingen aning vilken som är min favorit.

Favoritlåt: Samma där. Älskar musik. Lyssnar på det mesta och lite till så länge det är bra! :D men just nu Katy Perry ft. Kanye West - E.T

Favoritfärg: Lila av alla typer. Gult är oxå fint.

Favoritmat: Husmanskost nuförtiden faktiskt. Annars funkar alltid tacos.

Den bästa årstiden: Sommaren

Saker jag inte kan tänka mig leva utan: Min familj, kaffe, cigg. Det var enkelt?

Det här önskar jag mig just nu: Jonas vet, fråga han ^^



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

agnieszka

Mitt i kaoset men det är så jag driver det

RSS 2.0