Celwins mat hittills


Häromkvällens snack. :) Förbannat gott, har inte ätit ben&jerrys
sen jag var gravid med Celwin. Gött!


Lite inköp idag. Celwin och jag har myst runt uppe på hberg.
Hade ju en jävla tur att vi kom hem när vi kom hem, stööörtreeeeeeeegn.


När vi kom hem var det lunchdags för lillen. :) hehe, det går bättre
och bättre, kmr mindre å mindre UTANFÖR munnen nu, hehe.
Tror han till och med tycker det är gott!
Han har hittills ätit (förutom ammat och fått ersättning då)
- Morotspuré och morotspuré med potatis
- Palsternacka och potatis
- 2-3 st olika fruktpuréer
- Banangröt och imorse fick han havregröt :) (gröt har han fått 3 veckors tid varhe morgon, går jätte bra)
- En typ av äppelmos mellanmål för barn från 4 mån. Det var en hit kan jag lova! hihi.
- Mosad banan
- Dricker mkt barnte och juicerna från 4 mån. Dom gillas.

han är matglad och det gör mamma glad :D hihi, lilla köttbullen. Längtar tills han blir iaf 6 månader, då kmr jag våga laga mat åt han själv. :D och snart ska han få välling oxå. Gabriel gillade aldrig välling, riktigt synd, det är så himla bra, nyttigt och smidigt! Hoppas Celwin kmr gilla välling. Ska försöka se till att han inte har ngt val där. ^^

that's that. Plutt sover.. jag har varit duktig och tage disken. Ska kolla runt om det finns ngt att grejja med, börjar bli rastlös.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

agnieszka

Mitt i kaoset men det är så jag driver det

RSS 2.0