vi har en liten sjukling hemma igen

Jag blir tokig, frustrerad och ledsen för min lille Gabriels skull. Tycker det är så jobbigt att han är mer sjuk än frisk. Lille plutten. Han har ju ett riktigt dåligt immunförsvar, suck. Åker på hosta titt som tätt och det är inte ngn liten hosta utan han hostar så han kräks.
Igårkväll hade han det jättejobbigt att somna. Inte sett han lida så mkt av hostan som han gjorde igår. Han är duktig ändå, men han är ju liten och det är inte så lätt att veta varför man är hostig och vad man kan göra så det blir lite lättare. Han drack mkt hela tiden men det kom upp lika fort eftersom han hostade hela tiden. Han var så trött, kunde inte hålla upp ögonen, det visade sig även att han hade feber så han fick stolpiller i rumpan och bara några sek efter det slockande han. Vaknade till vid 2 på natten och ville ha vatten. Sen vaknade han vid halv 6 igen och var påväg ut från rummet, men jag sa till honom att lägga sig i sängen igen, vilket han gjorde, så låg han där till klockan var 6. Sen gick vi upp. Han hostar idag med, men är piggare och jag fick i hans en tallrik gröt, alvedon, hostmedicin och lite te. Så vi får se hur dagen går för honom.

Tur att vädret inte är lika fint som igår så man inte blir så frestad att gå ut.. Han behöver ju vila nu, men det är svårt att få honom att gör det :P full fart på honom heela tiden.

Han har hunnit titta på barnprogram och dansa en massa till musik :P nu står han och tittar på fläkten som är på här i stora rummet. Tror jag det,  så VARMT som det är härinne, varje gång man kmr in i rummet är det som att gå in i en vägg. 29,3 grader är det härinne och enligt kommun "kan dom inte göra något.." bla bla bla... Blir så ARG! VAD krävs det så detta ska bli åtgärdat?! Vi har två småbarn som sover sämst under dessa omständigheter.
Ja, det är som det är..
Blev visst endel bloggande redan såhär 8.40 på morgonen, hehe


Kommentarer
nettan

Stackars liten, hoppas han blir frisk snart. Så jobbigt när ens barn är sjuka :(

2011-07-03 @ 00:38:12
URL: http://treblirfyra.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

agnieszka

Mitt i kaoset men det är så jag driver det

RSS 2.0