mörtsjön

Mamma och pappa har flyttat till andra sidan gatan bara, till ett eget hus med egen badplats och stor tomt. Att en väg mellan deras förra hem och deras nya hem kan göra en SÅN ENORM skillnad, det är helt galet. Vi trivs underbart bra här, det är så himla härligt här. Ialla fall när det är bra väder ;) finns alltid ngt att göra. Om det inte är så att att man leker med Gabriel, sysselsätter eller matar Celwin, så kan man ligga och sola nere vid vattnet. Jonas har fiskat massor :) han är tokig, haha.
Gabriel trivs oxå, önskar att vi hade ett sånt här ställe. Kan ju bli lite drygt att vara med mamma och pappa alldeles för länge ^^ men just nu efter 3 dagar här så vill vi inte åka hem. Vi blir kvar till tisdag morgon då Gabriel ska till dagis och sen till sin pappa. Om vädret då håller i sig så kanske vi är här ett par dagar till. Jag helt enkelt älskar det här huset. Så himla skönt. Man släpper allt i det vardagliga livet.


På morgonen när man stigit upp och även fått sovmorgon en bra stund, så går man ner till köket, tar en kopp kaffe och går ner till vattnet där Jonas står och fiskar och Celwin sover sött i vagnen medans Gabriel springer runt och leker med mormor, en härlig känsla i kroppen trots att hela benet och höften värker så jag knappt kan stå upp, så är den en känsla i kroppen som jag inte haft på åratal. Underbart.
Samma sak på kvällarna. Man känner lugnet.

Jonas och jag var både igårkväll och för en liten stund sen ute och åkte lite båt ;D årandet fick Jonas stå för, hihu. Så himla mysigt. Grillat har vi gjort oxå. Imorgon ska vi en sväng till Askersund och äta glass.

Fick även träffa min läkare i fredags, glad över det ialla fall. Det gick bra, jag fick som jag ville.

Jag är så himla lycklig just nu. Vi har det så bra. :D

Mina barn är så snälla och lekfulla, helt underbart att se min lilleman Gabriel springa runt och vara superlycklig. Man ser det i hans ögon. Vi var och hämtade hans cykel idag oxå, så han har cyklat runt lite. Vi hämtade trehjulingen istället för den andra cykeln.. Han är inte HELT införstådd än med det där att trampa, han är lite lat för han vet ju att han kan, men bara inte vill ;) han har plaskat massa i vattnet och lekt med sin grävskopa. Åkt en liten tur ut på sjön i båten. Celwin ligger snällt i vagnen. Sover, äter, pratar massor på sitt adoreble lilla bebisspråk, skrattar, ler och har det bra. Gnäller aldrig, sover hela natten. Guldunge!
Gud så underbart det har varit. Jag hoppas att vädret håller sig!

Nu sover mina ungar! Vi ska ta det lite chill och mysa. Ta en dusch sen.

Massa bilder kommer en annan dag :) har fotat en hel del.

Puss.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

agnieszka

Mitt i kaoset men det är så jag driver det

RSS 2.0