aaahh i like

Hihi. Nu kan jag ligga i sängen och nörda innan läggdags :D haha yeah I LIKE! Fick internet inkopplat idag, snart får vi fler tv-kanaler oxå.

Hämtat Gabriel idag, åter en ny tisdag :) så han ligger och sover, Celwin ligger och sover men borde vakna snart och få lite patte. Mat med andra ord.

Igår blev det lite pyjamasparty för min del. Men det var ingen höjdare direkt, två glas vin.. en Unge i Minuten kl 21 och Big Brother kl 22, jag var stendöd och mådde riktigt illa när vi skulle sova sen. Jonas fick ta Celwin och fixa mat på natten, haha, tur att jag har honom som är snäll och ställer alltid med vilja upp. Världens bästa!
Men eftersom jag alltid går och lägger mig mellan 20-21 då när Celwin somnar, så förlorade jag några timmars sömn, plus 2 glas vin (jag är superklen, första alkoholen jag fått i mig sen jag blev gravid) och mensvärk. Jag mådde inte så himla bra idag, förbannat trött! Men blev bättre efter promenad, lite käk och när Gabriel är hemma glömmer man bort att lata sig i soffan så mkt så man hinner bli för trött :P 

En fråga till er som har varit gravida, som ammar. När får man mens igen? Celwin är en månad, jag är nästan helt hundra på att jag fått det, plus att jag börjat käka minipiller sen en vecka ungefär då jag (för er intresserade...) började blöda ännu mer när jag nästan precis slutat blöda efter förlossningen och så fick jag mensvärk. Kan man få det efter en månad och när man ammar fortfarande? :O Barnmorskan sa att det var möjligt men ovanligt, många ggr har man ingen mens så länge man ammar och många får ingen mens upp till ett halvår efter? Var lite nyfiken för hur det var för andra i samma situation, kanske bara jag som är udda. Inge ovanligt där, haha. Kommer ju lixom inte ihåg hur det gick till när Gabriel föddes, hur lång tid det tog innan mensen kom igen.


Jag älskar min Jonas!


Kommentarer
jass

hade exakt likadant med det, o alla sa att det antagligen var mens o det höll ju på typ en vecka o sen sluta det helt o har inte kommit någon mer gång, är väl ca 4 månader sen nu ;o :p

2011-03-22 @ 20:59:00
Miia

Jag har också fått min mens och jag ammar på heltid. Ca. en vecka efter att jag började med mina mini-piller fick jag min mens.:O

2011-03-30 @ 23:44:20
URL: http://mammamiia.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

agnieszka

Mitt i kaoset men det är så jag driver det

RSS 2.0