en hel djungel om gabriels nattning

Lämnade Gabriel på dagis, kom hem, mös massa med Celwin medans min karl bakade bullar, GOTT.. :) sen hämtade vi lilleman på dagis, en tur till ica och lämna ett paket som ska skickas tillbaka till bredbandsbolaget, sen hem, äta, så kom mormor och vi åkte till willys och storhandlade :) en sväng in på bauhaus blev det oxå där Gabriel fick åka bil ;D en sån där som sitter fast på kundvagnen, eller ja, framför kundvagnen, den gillade han.

Sen åkte vi hem, mormor följde med och busade lite till med Gabriel, fick ge Celwin flaskan, haha fullt upp, stackars mormor;) medans jag och Jonas packade in alla varor, frös in i massa fryspåsar och grejer. Men det finns ju ett problem och det är vår förbannade FRYS! Vi behöver en frysbox, så ni vet det. Om det finns ngn snäll som kan ge oss en? Inte? Nehe, nemen ialla fall, tur att mamma var här, något magiskt med henne och kunna packa in sakerna där och få plats över till och med. Herregud. Men såklart glömde jag lite småskit på willys.. får bli ica imorrn och ta det sista som inte kom med idag.

Gabriel är klurig att natta nuförtiden. Han fick en riktigt dålig period ett tag sen då han vaknade mitt i natten och grät, insåg att han var själv på sitt rum, gick upp och kom in till oss i sovrummet. Men sen blev det bra. Och det hade gått bra länge innan det hände oxå. Men sen blev det även svårt att gå ut från rummet när man trott att han har somnat, han ligger väl och halvsover då man tror han sover tungt, men nä, han filurar bara :P men det är ju till och från, beroende helt på hur trött han är. Tålamod är ngt man inte får sakna när man nattar barn iaf. Det har man ju märkt :P jag hoppas det blir bättre snart.. gick bra ett tag sen igen efter det men nu har han blivit sådär svår att natta. Gråter hejdlöst när man går ut från rummet. Ibland somnar han, ibland går han upp, ibland måste man ligga kvar i rummet för att han SKA somna.. ujuj. Lille bubben. Det går ju till slut, men man saknar väl tålamodet många ggr. Jag är glad att jag har Jonas som har MYCKET mer tålamod än jag i många fall.. :P så han får ta över om Gabriel grinar när jag lämnar rummet.. sen har vi ju ett golv därinne och precis i lilla hallen utanför hans rum som knarrar saaatan.. haha man får nästan springa ut så han inte hör det för många ggr är det det som gör att han hör att man går ut. Jaa.. det är mycket med det där. En hel djungel. Dom små liven.. men det blir bättre :) ibland kanske det är så att man förväntar sig mer av en 2,5 åring än man borde. Han är ju faktiskt liten fortfarande.

Snart kommer han vara så stor att han inte ens låter mig vara på hans rum ;P :O den dagen ser jag inte framimot.. oj.. :P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

agnieszka

Mitt i kaoset men det är så jag driver det

RSS 2.0