trolla med storhandling och småbarn

Ett snabbt gympass fick det bli i fm. Mjuka upp kroppen lite. Herregud vad förbannat ont det ska göra :/ ont när jag är still, ont när jag rör mig, fast det blir bättre efter en stund när jag är igång faktiskt och DET är ju bra om nått. Det är jag tacksam för, hade varit riktigt riktigt illa om det hade varit tvärtom.
 
Nu sitter jag i väntans stund på min lilleman som ska komma hit för nu äre minsann mamma vecka igen :)
Sen iväg och hämta andre lilleskrutt som är på dagis och sen handla dags. Denna gång sätter jag en av dom i vagnen på en gång med telefon i näven så det är lugnt när vi ska strosa runt i affären. Sist lovade jag mig själv att det som skedde i affären då ska aldrig nånsin mer få hända igen, men kan ju knappast undkomma att ta med ungarna till affären hur jäkla jobbigt det än ÄR. Det är bara att acceptera och försöka komma på en lösning vilket är lätt i detta fall fast jag sist hade tappat huvudet vid ingången och kom på det nästan när vi var klara.. bättre sent än aldrig. Ja det är fanimig en hel vetenskap att storhandla med två småbarn. 8 av 10 fall. Ljug inte morsor, för säger ni annat, ljuger ni.. det vet vi allihop... ;) om man inte är magiker när man kan få två småbarn under 5 år att vara tysta och lugna när man är och storhandlar, vet jag inte vad man är... gäller att kunna trolla lite.
 

Har haft väldigt omtumlande och "trevligt" senaste två kvällarna.. inte igårkväll.. dock.. då somnade jag innan kl 19. Då var jag helt slut med migrän, men kvällen innan och innan det. men nu fåre vara bra. Nu räcker det.
 
Peace
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

agnieszka

Mitt i kaoset men det är så jag driver det

RSS 2.0