Belle

Läste ut Lesley Pearse 
"Belle"
550 sidor.. 5 dagar.. kanske 6 dagar, minns inte riktigt.. man kan ju säga att jag fastnade för den rätt hårt. Jag har mina läsperioder och när jag väl börjat på en bok vill jag, precis som när jag ser på en bra film, titta klart på den, eller som en bra serie man verkligen fastnar för, se klart hela säsongen på en gång helst ;) tro mig, jag är kung på att ploga mig genom säsongvis av serier! Det har varit Shameless, Big bang theroy, Greys, Kardashians och dess spinnoffs, Teen mom, Walking dead, American Horror story, How I met your mother, 2/5 Men, Desperate housewives.. jaa you name it! En liten blandning men tur att man är öppen för all underhållning som erbjuds...
 
... Men tillbaka till boken.. Den är läsvärd! Lesley har skrivit endel böcker som handlar om flickor och dessas livshistorier och Belles var hennes liv fram till hon var 18 eller 19 år fyllda och hade hunnit bli bortförd från sitt hemland England till både Frankrike och Amerika och blivit såld till bordeller, och alla dess upplevelser och traumatiska ärr som skapades under hennes resor.. Fångades rätt skarpt av historien och jag kan äva säga att jag blev faktiskt ganska besviken men rörd på hur den slutade, inte riktigt vad jag hade tänkt eller velat! ^^
 
Lästips till er bokälskare..
 
 
Och nu på kvällskvisten, men Filip och Fredrik i den där hissen i bakrunden, sitter jag här och har hälsan på min sida lite mer än den var under dagen.. orörlig, handikappad, migrändrabbad så minsta ljud skar i hela skallen, minsta rörelse fick huvudet att kännas som att det lossnat och blivit spelat basket med.. och diskbråck.. ja det är ngt rikitgt vidrigt.. om jag gissar rätt så har jag förmodligen åkt på det IGEN.. min rygg och jag är inte alls överens :( vi får se imorgon hurr det går.. jag hoppas att jag kanske kan åka iväg med Gabriel och hans pappa och bada lite i Alléhallen :) vi får se.. kanske inte alls ngn speciellt bra idé om jag skulle halka till, men simma några längder skulle inte skada!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

agnieszka

Mitt i kaoset men det är så jag driver det

RSS 2.0