Dagarna går dagar som kommer i vårt varma land


 
 
Ja nu har man verkligen njutit av sommardagarna här i vårt Sverige. Underbart rent av! Nästan så man slits i stycken av allt man vill göra ute i värmen. Om man blundar kan man nästan tro att man är i typ Maldiverna på stranden med sanden mellan tårna och doften av det blåa havet.. värmen är nog snarlik...
 
Igår efter jobbet var Krister här och gjorde KNÄCKGLASS åt oss. Så himla snällt av honom! Och det blev så himla GOTT! tack för det. Riktigt lyckat det alltså, inte varje dag man äter hemmagjord knäckglass. Jag hade aldrig ens ätit knäckglass överhuvudtaget innan.
Och igårkväll blev det fanimig lite väl mkt gottigott..för övrigt på tal om gott.. min mage skrek och bråkade imot allt den kunde men jag bara näää men du, lite till bara.. lite till.. jag hade ju nämligen slängt ihop en annanaspaj på kvällen så vi kunde äta den idag. Ja jo, tjena, den fick ju stå i fönstret så den skulle svalna lite snabbare. Det gjorde den. Och slups började man norpa på den jäveln. Jag höftade lite på receptet oxå och hade i philadelfia mjukost i fyllningen. Och helvete fan vad krämigare och gott det blev. Ett tips bara. ;)
 
Min gullegubbe och jag gick iväg på en kvällsmiddag på Choco Thai igår. Gott och väldigt mysigt. :)
 
Lite bilder från senaste dagarna...
 
Mysig kvällsmat på Choco Thai.
 
 
SOMMAR. Annanaspaj en fredagkväll. Ute kvällsmat med gubben min,
sola ute i gräset, dricka god cider med jordgubbar i hos en vän med trevligt sällskap.
Tummen upp för det. Man hinner med ett å annat mellan jobbvarven hela sommaren ändå.
 
Idag blev det en väldigt fin kväll ute. Det uppskattas.
Mat från grillen uppe på bynm en stor mjukglass i bägare med massa gott på,
te x minimarshmallows. Snacka om att en viss ung herre som fick sitta på
bordet gillade det...
 
Celwin badar med kusin Lucas idag, det var tydligen väldigt roligt.
Lucas var helt tokig den lille galningen, herregud, rena rama fisken i vattnet där ;)
 
Och igårkväll stack jag bort till Miriam en sväng och där var det ju vattenkrig på balkongen.
Ungar och vatten... :)
 
Imorgon är det söndag och jobb 11 timmarspass så blir sängen för mig här strax. Och på måndag blire lite äventyr om vädret tillåter! En Ronja ska oxå komma och joina! Happy meeeeeeeeeee :-) mindre kul att hon tänkt dra iväg till deutchland på tisdag och vara borta en evighets vecka.. näfan
 
Peace
LnL
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

agnieszka

Mitt i kaoset men det är så jag driver det

RSS 2.0