Cinderellakryssning bara för supa och fest

Här var vi påväg mot Stockholm..
 
Här är vi påväg hem igen på bussen...
 
Han gav upp till slut! TILL SLUT! ;-) ja ska man härja så ska man väl.. vissa iaf.. ger gärnet som om det inte fanns en morgondag. Är de syftet med en kryssning? Med varje fest man är på rent ut? Kanske för vissa inte för ALLA. Inte för mig. Jag tyckte resan var njutbar på andra sätt. Jag var piggare och inte bakfull. Jag sover så jäkla fint på båtar så jag sov ju som en gud i många timmar :) jag älskar att åka båt, ja kryssningsbåtar, det är väl nån slags trygghetsplats från barn-åldern när mamma och jag åkte till Polen varje sommar och det där med att åka båt var ju halva nöjet! Dit och hem! Hallå det var ju sååå kul och jag var bara ett barn.. sen kom man på att ju äldre man blev så fick man ju festa och supa skallen av sig så det testade man ju på.. och nu i helgen insåg jag även att man inte behöver det.. kanske äääven insåg att man faktiskt har blivit lite gammal.. inte till åldern egentligen.. 25 (inte HELA 25 ÄN..faktiskt) men kroppsligt och psykiskt. Fan jag orkar inte, psyket och allt skriker "NEEEEEEEEJ! ta i akt och VILA, släpp ansvar och njut av friheten en liten stund" och jag känner inte att alkoholen frisätter ngt i mig.. längre.. mer att man låser sig.. nä fyfan, det är inget för mig längre.. och man kan bli så fruktansvärt TRÖTT på människor, människor som ska kalla sig för ens vänner, som tjatar och tjatar. Kallar en tråkig, gammal, pensionär osv osv osv.. ja förlåt mig då. Ingen som tvingade mig att ta det chill, jag kunde festa hur hårt som helst men ville inte. Det är svårt att få människor att fatta det. Speciellt dom som inte har småbarn hemma och lever ett sånt liv. Jag fattar det, har oxå haft ett barnfritt liv. Och då trodde jag ju att alla kunde festa jämt och gjorde man inte det var man en mes. Sen växte man några centimeter.. på alla håll.. mest i huvudet. Jag saknade mina barn fast jag var fri från det i 24 timmar. Jag tyckte det var skönt, jag fick sova och umgås med mina vänner, en av dom jag inte träffat på rätt länge och det var skoj! Men för MIG räcker det.. jag vill inte behöva bli kallad för gammal kärring och TRÅKIG för det.. jag ska inte behöva hävda mig och bevisa dom fel hela jävla tiden.. jag ÄR väl lite tråkig då.. för att jag inte super skallen av mig på beställning eller för att vi FAKTISKT var på kryssning och hade betalar 225kr för att supa.. ja ja, jag är väl lite tråkig.. skjut mig då.
Jonas och jag handlade en heldel på taxfreen åt andra.. haha! Första gången man var inne på en taxfree och tänkte "nu ska det handlas åt mina ungar.. godis!" :-D härligt
 
Och vad jag älskar dig, Jonas.. tack för att du är DU och för att du inte är som alla andra inte ens i närheten inte ens en stymning till att ens försöka eller pika. Du låter bara mig vara mig hur jag än är.
Fick höra att det tydligen var lite otydligt för en som var med i vårt lilla gäng att Jonas och jag var tillsammans (han jag inte träffat på länge och som inte varit med oss i svängarna senaste åren) för vi hade ju inte ENS suttit bredvid varandra på bussen!? haha så söta endel är.. ja jag vet inte hur det är mellan många andra par men vafan, efter 4 år tillsammans och man åker iväg nånstans med ett gäng kompisar, tycker jag inte det är dödsviktigt att hålla på och tydliggöra stup i ett att man är ett par. Alltså jag vet inte om jag har missat om det finns nåra speciellt riktlinjer eller regler för hur man ska uppföra sig när man är iväg med sina vänner och sin pojk/flickvän men det är lustigt att ngn kan säga att man nästan BORDE sitta bredvid varandra på en buss annars är det konstigt... ;) ja om folk faktiskt inte har märkt det är Jonas och jag inte riktigt som alla andra.... höhö
 
Men eftersom jag fick sova ut sådär härlig gött på båten och sen en stund på fm igen och på bussen hem så är man inte spciellt trött längre.. tokigt..
 
Kan inte direkt göra så mkt för att sysselsätta mig förutom glo på tv eller sitta här. Alla sover ju lixom.. haha såklart, kl 01.30 snart.. går och kedjeröker..
 
MEN!.. det var precis lagom för mig! Jag ÄR nöjd med vår lilla tripp, det var roligt jag gör gärna om det.. men inte än ;-) tack alla goingar... Bever oxå som var mer av ett drägg faktiskt.. haha!
 
Så där jag. Vilket inlägg jag fördrev..12 min med...
 
Peace raringar
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

agnieszka

Mitt i kaoset men det är så jag driver det

RSS 2.0