Sommargudinna vart är du? Finns du?

Jag är så jäkla glad att vi haft en sån klen och snölös vinter. Ja jo, för den med bil kan ju gnälla hur mkt den vill att "det är faktiskt jobbigt att komma ut på morgon och behöva starta värmen i den för den är svinkall och skrapa rutor i 5 min för, ja det är inte så värst kul det heller " gnäll gnäll, för att sen sätta röva i den varma bilen och ta sig till dagis, jobb och allt sånt tidiga, kalla, mörka ibland stormiga mornar, ja gnäll ni till oss som inte har bil utan kan inte direkt ta cykeln i storm eller oskottade vägar, trottoarer utan måste gå med en vagn som knappt kmr fram och kanske fler barn på sidan om som knappt kan gå i sina Michelin utstryrslar. Ok. Jag säger inte att alla dagar/mornar är så, men förra vintern, jo, till 95% var det så. Så jag är jävligt lättad över denna milda vinter. Mina barn verkar inte ha lidit över att det inte har varit snö ute. Vafan, snart sommar och bad ute i sjön istället!  

Nä här gnälls det inte. Det är ju alltid gnäll, hur vädret än ÄR här i svenne-banan landet. JÄMT. Varje år. Vad för väder det än är. Spelar ingen roll. För mkt snö, ja för mkt snö, ingen snö, ja vart fan är snön?! Har ni inte fattat att i vårar lilla landet-lagom finns inget som är lagom. Kommer det så äre fan så mkt att det ändå gnälls annars inget alls. Men jag, förmodligen en av få, är NÖJD. Jag skiter i om det är 8 januari men känns som 8 mars, är det inte gött då? Nä jag vill springa ifatt värmen och ljuset. Jag finner ingen frid i detta mörka och gråa. Även om snö kmr och ljusar upp så försvinner sen och så blir det slask, äckligt, gnälligt och så fryser det på oxå. Japp, då kan man knappt gå pga isbanor. Knappt köra bil heller. Nä vet ni vad. Om jag fått välja hade vi haft sommarsäsong året runt. Ville jag då uppleva vintern hade jag åkt till den. Ytterst liten chans. Hellre satt mig i ett frysrum. 

Allt som känns lågt, blir 25 ggr värre i hela själen. Alla jobbiga stunder och upplevelser, blir bara 25 ggr jobbigare. Min kropp har avskytt kylan och vintern och der mörka, mer och mer senare tid. Fyfan vet ni. Inte mysigt alls. Och julen som hör till. Vi kan inte njuta alls verkar det som. Bara julstress. Överallt, folk har blivit tokiga! Saker saker saker, köpas köpas, handla, vara den som har haft den mest underbara julen av oss alla. Och så nyår. Ja fyfan. Vi öppnade inte ens champagne flaskan. Vi skålade och sen var det bra. Måste det vara sån jävla hysteri om allt sånt här? Alltså när man var barn och tonåring fattade man ju inte. Men nu när man det allt ur sitt tidigare perspektiv, sina barns ögon och sitt egna nuvarande, det är tre skilda saker. Helt och hållet. Jag anser att det bara är ännu en anledning att festa och supa sig fulla. Det är ju bara nyår en gång om året. Hallå. Juldagen måste man ju ut, alla ska ju ut då, va händer på fredag i mitten av februari? Det är ju faktiskt bara fredag i mitten av februari en gång om året! 
Ja om man vill så finns det alla dagar i veckan en anledning till fest. Att supa. 

Fira varje dag i ditt liv istället. Utan alkohol. Den trivs bättre utan. Faktiskt. Det står på internet. Då äre nog sant. 

Hade det varit sommardagar och sommarnätter året runt, hade jag varit fulländad ner i lilltån. 

Ja. Det är tur att jag har min familj som blir lidande för mitt bitska humör. Då och då. Iaf gubben som ska ha medalj för sitt tålamod. Mörker å jag tål inte varandra. 



Peace



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

agnieszka

Mitt i kaoset men det är så jag driver det

RSS 2.0